تالار گفتمان بشیران
چرا ما باید تقاص اشتباه پدرمان آدم رو بدیم ؟ - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتمان بشیران (http://forum.bashiran.ir)
+-- انجمن: ادیان و مذاهب (/Forum-%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%85%D8%B0%D8%A7%D9%87%D8%A8)
+--- انجمن: ادیان ابراهیمی (/Forum-%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85%DB%8C)
+---- انجمن: مسیحیت (/Forum-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%AD%DB%8C%D8%AA)
+---- موضوع: چرا ما باید تقاص اشتباه پدرمان آدم رو بدیم ؟ (/Thread-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%B5-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87-%D9%BE%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%AF%D9%85-%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%85-%D8%9F)



چرا ما باید تقاص اشتباه پدرمان آدم رو بدیم ؟ - hosein - 06-13-2019 04:22 PM

سلام

احوال شما

سوال : چرا ما تمام انسانها باید تقاص یک ترک اولی از پدرمان حضرت آدم رو در زمین با این همه رنج و سختی پس بدیم؟

جواب :

چند تا نکته بگم :

اولا : خداوند از اول حضرت آدم رو برا زندگی بر روی زمین خلق کرده بود همون طوری که اونجا که خبر از خلقت آدم به فرشتگان می داد خطاب به اونا فرمود:
" من می خواهم بر روی زمین خلیفه و جانشین قرار دهم"(1)

آیت الله مکارم می فرمایند :

"ظاهر این است که بهشت آدم و حوا بهشت موعود نبوده است بلکه یکی از باغهای پرنعمت و روح افزای یکی از مناطق سرسبز زمین بوده است زیرا

اولا بهشت موعود قیامت، نعمت جاودانی است بیرون رفتن از آن ممکن نیست


و ثانیا ابلیس آلوده و بی ایمان را در آن بهشت راهی نخواهد بود نه وسوسه های شیطانی و نه نافرمانی خدا.


ثالثا در روایاتی که از طرق اهل بیت به ما رسیده این موضوع صریحا آمده است.یکی از راویان حدیث می گوید که از امام صادق راجع به بهشت آدم پرسیدم امام در جواب فرمود: باغی از باغهای دنیا بود که خورشید و ماه بر آن می تابید و اگر بهشت جاودان بود هرگز آدم از آن بیرون رانده نمی شد(2)

و از اینجا روشن می شود که منظور از هبوط و نزول آدم نزول مقامی است نه مکانی یعنی از مقام ارجمند خود و از آن بهشت سر سبز پایین آمد." (3)

معلوم شد که ما نباید تقاص اشتباه پدرمون آدم رو پس بدیم . مگه نه ؟

نظر شما چیه
-----------------------------------------------------------------
(1) سوره بقره آیه 30
(2)نور الثقلین،ج1 ص62
(3)تفسیر نمونه،ایت الله العظمی مکارم شیرازی،ج1 ص187