تالار گفتمان بشیران
فریادی ازمکه، دفاع عالم بزرگ سنی از مشروعیت زیارت - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتمان بشیران (http://forum.bashiran.ir)
+-- انجمن: ادیان و مذاهب (/Forum-%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%85%D8%B0%D8%A7%D9%87%D8%A8)
+--- انجمن: مذاهب و فرق و ... (/Forum-%D9%85%D8%B0%D8%A7%D9%87%D8%A8-%D9%88-%D9%81%D8%B1%D9%82-%D9%88)
+---- انجمن: وهابیت (/Forum-%D9%88%D9%87%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%AA)
+---- موضوع: فریادی ازمکه، دفاع عالم بزرگ سنی از مشروعیت زیارت (/Thread-%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2%D9%85%DA%A9%D9%87%D8%8C-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D8%B9%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%B3%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AA)



فریادی ازمکه، دفاع عالم بزرگ سنی از مشروعیت زیارت - hosein - 08-07-2019 05:02 PM

سلام

احوال شما

فریادی ازمکه، دفاع عالم بزرگ سنی از مشروعیت زیارت یعنی چی ؟ یعنی عالم سنی از زیارت کردن دفاع کرده ؟

جواب : بله

«سید محمد بن علوی مالکی حسنی» عالم سنی که در مکه می‌زیست و حلقه درس قابل توجهی داشت، و علما و بزرگان مکه و رجال سیاسی کشور سعودی احترام فوق العاده‌ای برای او قائل بودند.(1)

او نویسنده کتاب «الزیارة النبویه فی ضوء الکتاب و السنة» است، در مقدمه کتاب بیان می‌کند،

مخالفین معتقد بودند به این‌که زیارت پیامبر بعد وفاتش مفسده راجحه می‌باشد و خیری در آن نیست.و نسبت به مسلمین بد رفتاری و اهانت می کردند و دل‌های باصفا و بدون مشکل مسلمین را مکدر و جریحه دار می کردند.

پس ما را به‌خاطر این افتراء و سوء ادب نسبت به پیامبر و مسلمین نگران و نا آرام کرد؛ به همین دلیل دوست می‌دارم این‌که شما را راهنمایی و اشاره کنم به این کتاب به نام «الزیارة النبویه فی ضوء الکتاب و السنة» در دفاع از مقام رسول خدا مسلمین، و این کمترین چیزی است که تقدیم می‌کند، حبیب به محبوبش.(2)

«محمد بن علوی» با استفاده از آیات و روایات و آراء علمای مذاهب و اجماع قولی و عملی اصحاب اثبات می‌کند، مشروعیت و مطلوبیت «شد الرحال»،

«آماده شدن و سفر برای زیارت مسجد و قبر و توسل به نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم)» را و این‌که از سنن واجبه و از اعظم قربات و از پرفایده‌ترین و نتیجه‌بخش‌ترین تلاش‌ها و عبادت‌ها می‌باشد، و به احدی نفع و ضرر و شفاعت نمی‌رساند،

الّا به اذن خداوند «مَن ذَاالَّذی یَشفَعُ عِندَه الّا بِاذنِه.سوره بقره آیه 255 كيست كه در نزد او، جز به فرمان او شفاعت كند»، درواقع شفاعت شفاعت‌كنندگان، براى آن‌ها كه شايسته شفاعتند، از مالكيت مطلقه او نمى‌كاهد.

نظر شما چیه
-------------------------------------------------------------
(1)وهابیت برسر دوراهی، آیت الله مکارم شیرازی،مدرسه الامام علی بن ابی طالب علیه السلام،1385ش ،ص 125
(2) الزیارة النبویه فی الضوء الکتاب والسنة،السید محمد بن علوی المالکی الحسنی،القاهره: دارجوامع الحکم، المکتبة التخصصیه للرد علی الوهابیة،1424ق، ص5